יום שישי, 21 בספטמבר 2012

רוצה להיות עשיר ?

אתה רוצה להיות עשיר, אחרת לא היית קורא שורות אלה. אבל אני רוצה לשאול אותך שאלה קריטית, שאלה חשובה. האם אי פעם עצרת לרגע אחד לשאול את עצמך מה הוא בעצם עושר, מה זה בכלל המושג הזה ומה באמת מסתתר מאחוריו? 
ובכן, אני אומר לך, עושר הוא שפע. אתה מבין עומדים לרשותנו מספר שעות ביממה לצורך יצירת הכסף. כמה אדם יכול לעבוד ביום אחד? בממוצע גם עניים וגם עשירים מקדישים משהו בין 8 ל 12 שעות עבודה כדי ליצור את ההכנסות שלהם. אני לא מכיר הרבה אנשים שעובדים מעבר למסגרת של 12 שעות. ואם יש מישהו שעושה את זה, הוא די מהר יתמוטט או יפגע בבריאות שלו באופן כזה שהכסף כבר לא יעזור לו הרבה. 
להיות עשיר
 ההבדל בין העני לעשיר הוא שהעני במסגרת העשר או שתים עשרה השעות שהוא משקיע, קוצר יבול דל של כסף, ואילו העשיר במסגרת אותן שעות ולפעמים הרבה פחות שעות, קוצר שפע של יבול של כסף. איך זה קורה? מה אותם אנשים עשירים יודעים, שהעניים לא יודעים. מה אותם עשירים מיישמים שאותם עניים אפילו לא שמעו על זה?
יש לזה כמה תשובות. תשובה אחת היא מתן ערך. ככל שתיתן ערך רב יותר ליותר אנשים, כך תרוויח יותר. עשירים נותנים ערך וממנפים אותו. בוא נתבונן בדוגמה. שני מורים מוכשרים מאוד בתחומם. הראשון מתקיים ממשכורת דחוקה של 7000 שקלים בחודש, וממשכורת זו הוא צריך לפרנס משפחה בת 5 נפשות. לעומת זאת השני התעשר, וחי ברווחה גדולה. יש לו בית פרטי ומכונית חדשה. מה ההבדל ביניהם? הראשון מלמד בבית ספר, ועושה עוד קצת כסף מהצד בשיעורים פרטיים. אבל השני מוכר ערכת לימוד שהוא יצר במחיר של 1200 שקלים. בנוסף לכך הוא מרצה בשעות הערב, ומקיים סדנאות וסמינרים. מה השני בעצם עשה? הוא הפך את הידע שלו לעסק.
זה הבדל מהותי, וזה מחייב שינוי בחשיבה שלך. אם אתה רוצה לקבל תמורה ישירה לשעות שאתה משקיע, תמיד אתה יכול להיות שכיר, או לקבל הכנסה כמו אותו מורה שמלמד ילד אחד שיעור אחד. כמה הוא יכול לגבות לשעה, מאה שקלים? אבל מה קורה כאשר אותו מורה מרצה בפני אולם, בפני קהל של 200 אנשים שכל אחד מהם שילם כרטיס בסכום של 100 שקלים? תעשה את החישוב בעצמך, 100 כפול 200 זה 20,000 שקלים. כמובן שיש הוצאות של האולם, פרסום ועוד, אבל בשורה התחתונה למי נשאר יותר כסף בסוף היום? כן, כדי להיות עשיר עליך להיות בעל רוח של יזם. תחשוב לעשות את אותו הדבר שאתה כבר עושה בתור שכיר, אבל במינוף גבוה, ממש כמו בדוגמה שנתנו כאן.
נתתי לך כאן רק טעימה קטנה ממש על קצה המזלג כיצד עליך להתחיל לחשוב על מנת להשיג עושר וחיים טובים, אני מקווה שזה פתח לך צוהר מה ניתן לעשות ואיך אפשר להתעשר