יום ראשון, 20 במאי 2012

איך לצאת מהדיכאון אל אושר ושמחה

-->
האם אתה מרגיש מדוכדך לאורך תקופה ארוכה?
אולי אתה מרגיש כאילו אתה נמצא בתוך מלכודת של מצב רוח לא טוב, ולא מצליח לצאת מזה.

השלב הראשון הוא להבין ולהכיר בכך שאתה נמצא במצב הזה. איך אפשר לדעת שאדם בדיכאון?

ירידה חדה במשקל תוך זמן קצר וחוסר תיאבון לאכול, עשויים להצביע על אדם השרוי במצוקה. אם אינך בדיאטה ובכל זאת גופך מאבד משקל, זה סימן למצוקה נפשית.



האם אתה מוטרד ממשהו, וחושב עליו רוב הזמן? מה הסיפור שרץ לך בראש, על מה אתה חושב מרבית הזמן. אם אתה מוצא את עצמך מהרהר וחושב על דבר מטריד במרבית הזמן שלך, ייתכן שזה מכניס אותך למצב של דיכאון.

האם כאשר אנשים משוחחים עמך המחשבות שלך נודדות לחשוב על אותן טרדות? האם אתה מרגיש חסר סבלנות כלפי אנשים אחרים, ואין לך רצון לשוחח עם איש? האם אתה מרגיש שאין לך חשק בכלל לעשות כלום?

כאשר אדם מתמקד במשהו שמטריד אותו וחושב עליו רוב שעות היממה הוא עלול במו ידיו להחריף את המצב. לחשוב כל הזמן על דבר אחד מטריד או לא מצב בריא לאף אדם.

כל אלה הם סימנים למצב של מצוקה נפשית, שעלולה לפקוד כל אחד מאיתנו. ראשית, הירגע אתה לא לבד. מיליוני אנשים סובלים מהתופעה הזאת בשלב כלשהו בחייהם, הבשורה הטובה היא שניתן לצאת מזה, ולחזור לחיים נורמליים, אפשר ליהנות מחיים מאושרים של שמחה וסיפוק.

ישנן תקופות בחיים שאנו מרגישים כאילו דבר לא מצליח לנו, אנשים שמאמינים באלוהים מדווחים על כך שהם מרגישים כאילו שאלוהים נטש אותם. אבל אין זה כך, האל לעולם אינו נוטש אותנו ולעולם אינו מתייאש מאיתנו.

לא משנה מה מצבך כרגע, עליך לומר לעצמך שכל זה זמני ובקרוב המצב ישתפר. עשה תרגיל מנטלי, שכב במיטה ונשום 10 נשימות עמוקות. שאף אוויר פנימה לאט לאט, ונשוף את האוויר החוצה. כאשר אתה נושף את האוויר החוצה אמור לעצמך,  "בקרוב הכול ישתפר, בקרוב הכל יסתדר"  חזור על האמירה הזאת 10 פעמים יחד עם הנשיפות.

עכשיו תתחיל לראות בעיני רוחך את עצמך צוחק שמח ומאושר, חופשי מהבעיה והטרדה שמפריעה לך. תראה את עצמך חופשי לחלוטין מהבעיה שמטרידה אותך. הכול פתור, הכול מסודר. תתמקד בהרגשה הזאת, תעלה חיוך ע ל שפתיך, ותראה את עצמך שמח וטוב לב.
אם אתה מאמין בכוח עליון, הרי שעליך להמשיך ולפנות אל האל ולבקש ממנו עזרה, תבקש שיסייע בידך, ותראה את האור בקצה המנהרה. אתה תיווכח שהשיפור והשינוי הטובים יגיעו. לא תמיד הם יגיעו במידית, אבל הם יגיעו.

צא להליכה ברגל 3 פעמים בשבוע. אפילו שאין לך חשק לזוז מהבית, אלץ את עצמך לצאת להליכה. מצא מישהו שיכול ללוות אותך ולצאת איתך לצעדה, חבר ידיד או אח.

מחקרים הראו שיותר מ 80% מהדאגות של אנשים כלל אינם מתממשים. במילים אחרות רוב הדאגות שלנו בחיים, כלל אינן מתקיימות. אנו נוטים לדאוג לגבי דברים שבסופו של דבר או שאינם כלל קיימים, או שממילא מסתדרים. אז לשם מה דאגנו כל הזמן הזה?

אמור לעצמך שהכול יסתדר לטובה, ותתחיל באופן הדרגתי לחזור אל החיים. לבסוף, אם זה לא עוזר ולא מסייע לשפר את מצבך אל תחשוש לפנות לעזרה מקצועית.